._163_. تومِیتو، سبز نیست بچه‌ها!

خانه سردتر از بیرون بود. هر چند دقیقه یک‌بار فیوز می‌پرید و بخاری‌ها خاموش می‌شدند. مأمور اداره‌ی برق از حیاط بیرون رفت و یک فیوز کهنه و خاک‌گرفته از ماشین‌اش آورد. گفت‌ فیوزتان نیم‌سوز شده و نشان‌مان داد. فیوز کهنه را وصل کرد و گفت: «قابلی نداره. پنجاه تومن میشه» شماره کارت خواستم. گفت: نقدی پرداخت کنید. گفتم: نقد ندارم. فیوز کهنه را دوباره درآورد و فیوز نیم‌سوز را وصل کرد و رفت. دو دقیقه‌ی بعد دوباره فیوز پرید و بخاری‌ها خاموش شدند. مستر را آوردیم توی حیاط و توی آفتاب نشاندیم‌اش تا کمی گرم شود. رفت کنار باغچه‌ی نارنج و سرش را خم کرد و صدایم زد. گفت: ببین! ببین! چقدر وِجتِبل! گفتم: هوم. ولی این‌ها سبزی نیست آجی. علف درآمده. زن گفت: علف نیست که. گوجه‌ست! گفتم: اِ...! مستر گفت: نععع. تومیتو نیست. علفه! مرد آمد و رفت یک فیوز نو خرید و برگشت. قیمت را پرسیدم. گفت: «سی‌ودوتومن» دوباره تماس گرفتیم. بعد از یک‌ساعت آمدند فیوز را وصل کردند و رفتند. مرد گفت: خاک دهات بهتر است برای گوجه. گیرمان آمد، گلدان بگیریم و بکاریم. زن گفت: توی باغچه درآمده. مستر گفت: نه علف بود. تومیتو قرمزه! مرد گفت: آنجا گربه‌ها می‌روند گوه می‌کنند، ‌گوجه‌هاش رسید دست نزنید. مستر گفت: بابا! اصلا تومیتو نیست همه‌اش علفه مثِ...مثِ وجتبل!

گلاویژ | ۵ بهمن ۹۸، ۲۳:۵۹ | نظر بدهید
بریـ ـــدا
۰۶ بهمن ۹۸ , ۱۰:۲۵

چ گیری داده به تومیتو نبودن :)))))

پاسخ :

من همچین گیری رو قبلا فقط از ایوری دیده‌بودم که هی یقه جر می‌داد که بابا به پیر به پیغمبر عامل انتقال صفات دی‌ان‌ایه. دانشمندا هم می‌گفتن برو بابا. چی می‌زنی تازگیا؟ ساقیت کارش درسته انگار:))
فرشته ...
۰۶ بهمن ۹۸ , ۱۹:۱۸

مستر انگلیسی حرف میزنه؟ :)

این مرد و زن کین؟ 

+ ببخشید من یه خرده گیج میزنم :)

پاسخ :

می‌شینه پای این برنامه‌های آموزش انگلیسی که تو شبکه ‌ی جم کیدز پخش میشه و یه چیزایی یاد گرفته. در حد اسم میوه ها و رنگا و حیوونا و اعداد با چندتا شعر :) 
والدینم هستن:))))
+ اینا همش اثرات زیادی خوندن مبانیه‌ها =)))
x
۰۶ بهمن ۹۸ , ۲۰:۳۱

کاش یه عکس از مستر میذاشتی خیلی دلم تنگ شده براااش

 

 

پاسخ :

http://bayanbox.ir/info/4732894864818755881/IMG-20190513-041048

http://bayanbox.ir/info/6106155636912042361/IMG-20190627-144147

بزرگ نشو‌ لعنتی...[هق‌هق]
لبخند ...
۰۷ بهمن ۹۸ , ۱۷:۱۴

مستر به رسم جنوبیا میگه تومیتو یا داره زبان میخونه ؟ ;) 

پاسخ :

ما به لهجه‌ی خودمون می‌گیم تِماتِه:) که البته ما تو خونواده‌مون نمی‌گیم تماته و همون گوجه رو می‌گیم:))
نه سنش قد نمی‌ده به خوندن. سه‌سال و چندماهشه. از برنامه‌ی اموزش زبان یاد گرفته:))
یاسمن مجیدی
۰۸ بهمن ۹۸ , ۱۶:۵۸

الان در حالی دارم وبلاگت رو می خونم که به رادیو هم گوش میکنم(لالایی زند وکیلی پخش میشه) و سرمای متنت رو به خودم حس می کنم.

میگم فیوز کهنه هه گرون تر بود،نه ؟ :))

پاسخ :

اره دیگه:)) اصلا درستش انگار اینه که فیوز دست دوم گرون‌تر باشه:)) مثل یک انسان باتجربه و کارکشته باید بهش نگاه کرد اصلا:)) ارزش‌اش تو قدمتشه انگار:))
x
۱۳ بهمن ۹۸ , ۱۸:۵۲

خدااااای من 

تصوراتم بهم خورد 

شکل دخترا شده چرا ؟! تصوراتم نابودشد !!

اون موقع که عکسشو دیده بودم یکی اول به دنیا اومدنش بود 

یکی زیر یک سالگی بود که خیییییلی جیگر بوووود و اقاطورانه 

 

پاسخ :

ببین الانم خیلی جیگره:) و آقاطورانه‌ست فقط قیافه‌ش یکم غلط‌انداز شده =)))
تیردخت :)
۱۸ بهمن ۹۸ , ۰۶:۴۹

چند وقته ننوشتیا. حواسم بهت هستا :)

پاسخ :

لیترالی سه هفته ننوشتم؟؟؟!
:\

رهآ ~♡
۲۵ بهمن ۹۸ , ۱۲:۱۴

خوبی؟

خیلی وقت ننوشتی.

پاسخ :

ببین
من جدا خیلی خوش‌به‌حالمه که شماها رو دارم. به‌خدا:(
nobody
۰۹ بهمن ۹۹ , ۲۲:۲۳

تامین برق تا قبل از کنتور به عهده ی اداره ی برق است و بعد از آن اگر بازهم مشکلی باشد به اصطلاح خاموشی داخله حساب می شود و رفع آن منبع درامد ماموران اداره که معمولا هم انصاف را رعایت نمی کنند. شما ببخشید این دندان گردی همکاران ما را و بدانید که حقوق ماهانه ی ناچیزشان کفاف مخارج زندگی را نمی دهد

پاسخ :

شغل سختی‌ست واقعا. کاش سختی شرایط هر کدام از ما را در چنین شرایطی قرار ندهد...
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من
بالاخره یک‌روز از خواب بیدار می‌شوم و می‌بینم مرده‌ ام، و درحالی‌که آفتاب بر پرده‌های اتاق کارم می‌رقصد و هنوز کسی از مرگم باخبر نشده، دست‌نوشته‌هایم از من می‌پرسند: «ما چه خواهیم شد؟»

حسین رسول‌زاده
.
.
گلاویژ نام ستاره‌‌ای‌ ست که در شب‌های تابستان نمایان می‌شود؛ ستاره‌ی سهیل.
برای ناخدای آب‌های آبیِ قصّه‌ها. تصویر هدر از Christine Bell | پایه‌ی اصلی قالب: عرفان