._91_.#بدن_من

اولین خاطره ای که از قضاوت شدن ظاهرم به خاطر دارم بر می گردد به 15سال پیش، زمانی که فقط 5سال سن داشتم همان شبی که عمه بزرگه در میان جمع با تمسخر گفت به بابات بگو بره نونوایی یه کیسه آرد بگیره بمالی به صورتت شاید یکم سفید شدی! همه خندیدند، من سبزه بودم اما نه سبزه ی تیره، لاغری ام مرا تیره نشان می داد شاید هم تاثیر آفتابِ جینگ حیاطمان بود که هر روز صبح تا عصر در معرضش بودم، نمی دانم به هر حال از همان 5سالگی فهمیدم که سفیدی پوست اولین فاکتور زیایی ست که من از آن محرومم فکر می کردم اگر از کرم ضد آفتاب استفاده کنم سفید می شوم از 7سالگی کرم ضد آفتاب استفاده کردم 2سال گذشت سفید نشدم اما به تیرگی گذشته هم نبودم چهره ام هم تغییر کرده بود دیگر چشم بادومی نبودم چشمانم شبیه چشم های پدرم شده بود دیگر سبزه بودنم مرا آزار نمی داد حتی خوشحال بودم که از عمه بزرگه پوستم روشن تر است 11ساله شدم به بلوغ رسیدم مادر ناراحت بود و می گفت دیگر قدت رشد نمی کند همین قدر می مانی حرفش را جدی نمی گرفتم چرا که در دوران ابتدایی هیچ وقت جزو کوتاه قد های کلاس نبودم قدم متوسط بود و همیشه نیمکت آخر می نشستم تا به کلاس تسلط داشته باشم مدتی بعد عمه بزرگه فهمید که دچار بلوغ زودرس شدم گفت بین نوه ها تو از همه کوتاهتری چون دیگه قدت رشد نمی کنه باور نمی کردم چون هنوز هم از بسیاری از همکلاسی هایم بلندتر بودم و این برایم کافی بود که کوتاهترین نیستم گفتند ورزش کن بسکتبال برو کنجد خام بخور آمپول بزن فایده ای نداشت در طول سه سال راهنمایی فقط 5سانت رشد قد داشتم دبیرستان که رفتم دیگر متوسط نبودم کوتاه قد بودم حتی کوتاه تر از همکلاسی هایی که روزی کوتاه تر از من بودند دیگر حتی نمی توانستم نیمکت دوم بنشینم چه برسد به نیمکت آخر همان روز اول مدرسه زودتر از همه رفتم و زنبیل گذاشتم و نیمکت اول را به نام خودم زدم قدم تازه رسیده بود به 155سانت کوتاهترینِ کلاس بودم و همه می دانستند و بلندیشان را به رخم می کشیدند بلندترینِ کلاسمان هر بار از کنار هم رد می شدیم از آن بالا دست نوازشش را بر سرم می کشید و کوچولو خطابم می کرد و من هم لبخندی سرشار از نفرت و ناسزا نثارش می کردم اول دبیرستان که بودم روزی سر کلاس زبان دبیر گرامر تدریس می کرد خیر سَرَش خواست دو چیز را با هم مقایسه کند که عینی باشند و چه چیزی جذاب تر از تفاوت قد یا تفاوت وزن؟ مرا برای قد انتخاب کرد و آن بلند ترین را و من باز کوتاهترین خطاب شدم و باز هم خنده ی دسته جمعی و باز هم خرد شدن دوم دبیرستان که رفتیم باز شاهد رشد قد همکلاسی هایم بودم اما خودم هیچ،  هنوز باور داشتم که قدم رشد خواهد کرد گفتند پرش زیاد قد را بلند می کند تابستان شد تصمیم گرفتم آنقدر ورزش و پرش کنم تا بلند تر شوم روز اول کمی نرمش کردم بدنم که خوب گرم شد شروع کردم به پریدن آلارم گوشی را برای 15دقیقه تنظیم کردم و پریدم بدون یک ثانیه مکث و توقف 15دقیقه ی تمام فقط پریدم فردایش که از خواب بیدار شدم جفت پاهایم فلج شده بودند از درد ناله و گریه می کردم انگار دوتا وزنه ی 10کیلویی به پاهایم بسته بودند تا چهار روز وضعیتم همین بود حتی نمی توانستم دیوار را بگیرم و راه بروم یا باید دونفر زیر بغلم را می گرفتند و همراهیم می کردند یا باید چهار دست و پا خودم را به هال یا آشپزخانه می رساندم پاهایم خوب شد پروژه ام شکست خورده بود روانم بهم ریخته بود مدام خودم را با اطرافیان مقایسه می کردم این فشار روحی اثرش را روی موهایم گذاشت و موجب ریزش شدید موهایم شد تا دبیرستان موهای بسیار پرپشتی داشتم که رنگش به خرمایی می زد و موجدار بود و بیش از اندازه پف آنقدر که جرأت نداشتم کوتاهشان کنم که مبادا ده برابر پف تر بشوند و سوژه ی جدیدی به دیگران بدهم آخرین باری که مصری کوتاه کردم 8سال پیش بود آنقدر پفشان زیاد شد که جرأت نمی کردم لحظه ای کش موهایم را باز کنم تا هوایی به کله ام بخورد از بس آبروبَر بودند پشت دستم را داغ کردم که دیگر کوتاهشان نکنم رشد موهایم برعکس قدم بسیار زیاد بود بلندی و پرپشتی موهایم موقع حمام و سشوار و شانه عذاب الیم بود حتی موج دار بودن موهایم روی اعصاب بود و ترجیح می دادم یا فر و مجعد باشند یا لختِ شلاقی داشتم می گفتم فشار روحی و استرس بیخود 16سالگی اثرش را روی موهایم گذاشت در عرض 6ماه حجم موهایم یک چهارم قبل شد دکتر و بهترین شامپو های ضد ریزش هم جواب ندادند موهای پرپشت عذابم می داد اما حالا دارم حسرتشان را می خورم سوم دبیرستان بودم قدم که بلند نشده بود هیچ موهایم را هم از دست داده بودم اما همچنان رسیدن به قد بلند نسبت به موها برایم در اولویت بود گزینه ی بعدی استفاده از کفش های پاشنه بلند بود کفش هایی با حداقل 10یا 15سانت روز های اول اردک وار راه می رفتم اما کم کم عادت کردم خیلی خوب بود پوشیدنشان اعتماد به نفسم را بالا می برد اصلا دچار غرور می شدم و متکبرانه با کفش هایم راه می رفتم سرم را دیگر پایین نمی انداختم لبخند می زدم و سرم را بالا می گرفتم هنوز آن بلندترین از من بلندتر بود اما این اختلاف قد خیلی کمتر شده بود و از همه مهم تر دیگر کوتاهترین نبودم روزی دوباره خواست مسخره ام کند و کفش هایم را سوژه قرار بدهد حرفش را که زد با خونسردی تمام طوری که همه ی قدبلند های کلاس بشنوند گفتم خوشحالم که قدم کوتاهه آخه قدبلندا خون دیرتر به مغزشون می رسه و سنشون که بالا میره بیشتر در معرض سکته هستن این جمله ی بی پایه و اساسِ من درآوردیِ من را ظاهرا باور کردند چون لحظه ای سکوت کردند و لبخند ها محو شد و بعد هم حرف را عوض کردند آنقدر در طول سال دایره المعارف و کتاب علمی می خواندم و نظریه های مختلف را برایشان شرح می دادم که گمان می کردند این جمله حقیقت دارد و اطلاعات تازه ایست که از مطالعاتم کسب کردم چاخانم را باور کردند و دهانشان بسته شد اما کفش های پاشنه دار هم رفیق شفیقی برایم نبودند و به من رحم نکردند در عرض سه ماه جفت پاهایم مجموعا 6بار به بدترین شکل ممکن پیچ خوردند پاهایم دیگر به پیچ خوردن عادت کرده اند دیگر کفش پاشنه دار نمی پوشم الان سه سال است دیگر تلاشی برای بلندتر شدن یا بلندتر به نظر آمدن نمی کنم من، منم 156سانت و 47کیلو همچنان سبزه و مو های کم پشتی که آینه ی دقم شده اند با یک بینی معمولی که به صورتم می آید و نیازی به عمل کردنش نمی بینم فقط باید موقع عکس گرفتن فاصله ی حداقل نیم متری با دوربین داشته باشم که بزرگتر از حد واقعیش به نظر نیاید لب هایم معمولی ست و شاید کوچک ولی پروتز نخواهم کرد چون همینجوری به صورتم می آیند چشم هایم قهوه ای تیره با مژه های کم پشتِ رو به پایین البته یکبار آرام گفت چشات سگ داره!!!حالا این تعریف بود یا تعارف یا حرف بد، الله اعلم... شاید از یک سری ویژگی های ظاهری محروم باشم ولی به شدت از ابرو هایم راضیم و همیشه خدا روشکر می کنم فرمشان زیباست و مرتب هستن و تنها عضوی از صورتم که همه قبول دارن زیبا و بی نقص است ولی از شما چه پنهان شاید تلاشم متوقف شده ولی همچنان در حسرت داشتن قد بلند دارم می سوزم من هنوزم بهش فکر می کنم و کنار نیومدم هرچقدرم که سعی می کنم شکرگزار داشته هایم باشم ولی همچنان بخاطر قد اعتماد به نفسم پایین است...
بزرگترین اشتباه من تو زندگی این بود که تلاشی برای دوست داشتن خودم نکردم روحیه ی من حساس بود ولی شاید اگر از روز اول کوتاه قدبودنم را چماق نمی کردند و بر سرم نمی کوبیدند انقدر دچار استرس و کارهای اشتباه نمی شدم و انقدر به خودم صدمه نمی زدم یکم که دقیق تر به زندگیم نگاه می کنم می بینم خیلی جاها تصمیماتی گرفتم و دست به کارهایی زدم که در شانم نبود که شاید بازخورد خوب و مثبتی از جانب اطرافیان نصیبم بشه و هیچ وقت هم نتیجه نداده هرچقدر هم مطابق سلیقه ی دیگران بخواهیم به زور خودمون را تغییر بدیم هیچ موقع اون چیزی نمیشیم که اونا می خوان چون کسی به داشته های ما توجه نداره مردم فقط مارو آنالیز می کنن تا نقطه ضعف ها و نداشته هامون رو به رخمون بکشن همه از بدبختی و ناکامی و کمبودهای ظاهری ما استقبال می کنن چون هرکسی در تلاشه که خودشو خوشبخت ترین و بی نقص ترین و و همه چی ترین نشون بده مخصوصا در رابطه با ظاهر!
گلاویژ | ۱۱ خرداد ۹۶، ۰۷:۴۰ | نظر بدهید
آرام ..
۱۱ خرداد ۹۶ , ۰۸:۳۴
من گفتم و میگم که تو چهره ات یه جذبه ی خاصی داره ، چشمات گیرا و جذابن و نگاهت سگ داره ؛)
من مدام غصه ی دماغ باریک تو و سحر رو میخورم و بنظرم قیافه ات هیچ عیب و نقصی نداره
سبزه بودنت اصلا به چشم نمیاد و بنظرم اصلا رنگ پوست مهم نیست
دختر عموهام و دوتا زن عموم سبزه ان ،اما خوشبختن و راضی ، شوهراشون دوسشون دارن و توی مجالس با آرایش خاصشون جلب توحه میکنن:)
کوتاهی قدت هم بنظرم مهم نیس ، یکی از عموهای من قدش کوتاهه ، خب کوتاهی قد برای یه مرد آزار دهندع تره تا برای یه زن.، امااا اونقدر موفق هست که حتی کوتاهی قدش به.چشم منم نمیاد ،همه احترامشو میذارن و کسی توجهی به قدش نداره

بنظرم اگه کسی قراره آدمو بپسنده باید همونجوری که هست ،با تمام عیب و نقصاش بپسنده
ماها همه خوشکلیم اما باید بدونیم که چه مدل مو و چه مدل لباسی و آرایشی بهمون میاد 
خیلی هارو اطرافم دیدم که قدشون اندازه ی تو بوده ولی بشدت موفق بودن و موفقیتشون خلا ظاهریشونو پر کرده

تو یه دختر فوق العادع عاقل و مهربونی.با چهره ای مغرور و جذاب که گاهی حتی حسرت میخورم چرا اندازه ی تو با شعور نیستم
ابروهای قشنگت که بنظرم خیلی شیکن 
اندام ظریف و دخترونه ات و شاکر باش که چاق نیستی 
دستای دخترونه ات و....
تو خیلی نکات مثبت توی وجودت هست که کوتاهی قدتو ب چشم.نمیاره
من ازینکه با کسی مث تو رفیقم کلی احساس خوشبختی دارم و اینو بدون که عیب و نقصات در کنار شخصیت محکم و فهمیده ات اصلا به چشم نمیان :)

پاسخ :

قبل تر ها با عضو های صورتمم مشکل داشتم خداروشکر که اونا حداقل طبیعی و نرمال شدن :|
باز گفت نگاهت سگ داره 😁😂😂
با پوستم هم واقعا دیگه مشکل ندارم چون خیلیا مثل من سبزه هستن و اصلا چیز عجیبی نیست تو همه جای ایران سبزه پیدا میشه، ولی قدم هیچ وقت نشد باهاش کنار بیام شاید چون زیادی به حرف دیگران اهمیت میدادم ولی خب آدم هر چقدر هم که بزنه به بیخیالی وقتی مدام و طی سال ها همیشه این ضعف رو به روش بیارن روحیه اش حساس و آزرده میشه البته تازگیا سعی می کنم دیگه گوشامو هم واسه حرفاشون ببندم چون اونقدر ویژگی های مثبت واسه تعریف کردن دارم ولی اونا هیچ وقت حاضر نیستن به جای عیب هام زیبایی هامو ببینن حتی اگه زیبا ترین بشم می دونم که اگه قدم مشکلی نداشت باز یه چیزی واسه ایراد گرفتن پیدا می کردن. واسه همین سعی می کنم دیگه کمتر به قدم فکر کنم و بیشتر زیبایی هامو ببینم و شاکر باشم 
مرسی که دونه به دونه ویژگی های مثبتمو یادآوری کردی،ولی اونقدر ها هم که فکر می کنی از لحاظ عقلی به اندازه ی سنم تکامل نداشتم چون من هنوز درگیر نظرات مردم دررابطه با قدم هستم، ومن خوشحالم از داشتن دوستی مثل تو که خودشو با همه ی کم و کاستی و ویژگی های مثبتش دوس داره و روحشو اسیر فکر و حرف مردم نکرده :) باشد که کمال همنشین در من اثر کند و رستگار شوم 😂
مـــــــنِ او
۱۱ خرداد ۹۶ , ۱۰:۲۷
جالبه بدونی وقتی اینارو میخوندم فک میکردم یه آدم دیگه رو داری توصیف میکنی چون خیلی شباهت نداره حرفات با چیزی که هستی
من توصیفت میکنم :
تو یه دختر مهربون و دوست داشتنی هستی که میشه روش واسه دوستی حساب کرد و اعتماد کرد بدون اینکه شک داشته باشی که مبادا به ضررم تموم شه 
لااقل برای من اینطوری بوده چون از ۲ اتفاق حساس رندگیم خبر داری 
فوق العاده آینده نگر و با برنامه ای 
شوخ طبعی ...البته شوخ طبعیت متفاوته با آرام
بهت گفتم جذابی 
ابروها و چشمات این جذابیت رو بیشتر کردن
خنده هات قشنگه و دلنشین ( اشاره میکنم به اون عکسی که تو اینستاس و شال آبی پوشیدی)
مغروری
پوستت به صورتت میاد و به نظرم واقعا دوست داشتنیِ
از اندامتم بگم که چون خودمم مث  توام و این اندام رو بدون هیچ چربی ای دوس دارم پس اندامتم دوس دارم
دیگه؟
دماغتم ک خودت گفتی
رنگ مشکی موهات ؛ صورت جذابتو ؛ متفاوت میکنه
صداتم که آرومه 
خودمونیم هستی


پاسخ :

مرسی عزیزم نظر لطفته :) دوستانِ واقعی همیشه انرژی مثبت تزریق می کنن و حسادت نمی کنن واسه همینه که تو انتخاب دوستام محتاطم و خدا همیشه اونقدر بهم لطف داشته که بهترین رفقا رو نصیبم کرده از جمله تو و رفقای مشترکمون :) 
شاید باورت نشه ولی همیشه به تو غبطه می خوردم بخاطر چشمای مهربونت، چون مهربونی و خوش قلب بودن از جذابیت خیلی بهتره :) 
لیمو جیم
۱۱ خرداد ۹۶ , ۱۱:۲۶
عزیزم:) من عاشق رنگ موهات و بینیتم:)همینطوری ندیده:)*_* 
میدونی بیشتر حرف اون مردم از روی حسادتشونه؟پس بیخیال 
از زندگیت لذت ببر 

پاسخ :

مرسی لیمو جان، نظر لطفته 
آره واقعا خیلیا از روی حسادت حرف می زنن و نمی دونن حرفاشون چه تاثیری میتونه داشته باشه :(
چشم
Hŋყ _amr
۱۱ خرداد ۹۶ , ۱۱:۵۷
من ندیدمت اما این روزا هرکسی توی این چالش #بدن من شرکت کرده و از خودش گفته بنا بر اون قوه ی تخیلات قویم همه تون رو توی ذهنم تصور کردم باتوجه به چیزایی که گفتید... و مطمعنم که واقعا زیبایی:)))
این جماعت کارشون اینه که صبح تا شب از دیگران ایراد بگیرن انگار که خودشون هیچ مشکلی ندارن به من یه عمر تو مدرسه و فامیل گفتن بابالنگ دراز و بخاطر سفیدی پیش از حدم مسخرم کردن و میگفتن شیربرنج 😂اون موقع واقعا اذیت میشدم اما حالا اصلا برام مهم نیست چون دیگه یاد گرفتم خودمو دوس داشته باشم 
 زیبایی ظاهری قد کوتا یا بلند پوست تیره یا روشن اینا مهم نیست مهم اینه که دلت زیبا باشه :))

پاسخ :

به نظر منم هرکسی یه ایراد و برتری های ظاهری نسبت به بقیه داره و اگه منصفانه به بقیه نگاه کنیم زیبایی هاشون بیشتر از عیوبشونه ولی متاسفانه اکثر اوقات عیب ها برجسته تر نشون داده میشن کاش فرهنگ قضاوت دیگران برداشته می شد، من خودم همیشه تو نگاه اول فقط زیبایی ها رو می بینم و تعریف می کنم ترجیح میدم انرژی مثبت تزریق کنم چون هر کسی ضعف هاشو بهتر از ما میدونه و لازم به یادآوریش نیست 
بله مهم دل آدمه که باید زیبا باشه :) 
انگور ...
۱۱ خرداد ۹۶ , ۱۳:۱۱
چه خوش هیکل ^_^ اینایی که تو گفتی من تصورش کردم خیلی جذاب و خوش هیکل میشع . 
خوش به حالت که انقدر خوب تونستی خودتو دوست داشته باشی . من هنوز نتونسنم متاسفانه با بدنم توی صلح و آشتی قرار بگیرم

پاسخ :

مرسی عزیزم نظر لطفته خداروشکر اندامم بد نیس فقط مشکلم قدمه :(
گاهی اوقات آشتی کردن آدم با خودش واقعا سخته
Dr. Nelii
۱۱ خرداد ۹۶ , ۱۸:۰۰
به نظر منم واقعا خوشگل و جذابی،تو نگاهت یه جذبه ای هست که آدمو تسخیر میکنه
ابروهاتم نگم دیگه....خدایی اول که عکستو دیدم تا یه ربع محو ابروهات بودم
بنظر من چیزی کم نداری☺

پاسخ :

منوتو که کلا سیمای همو داریم نلی :) ابروهامم متعلق به خودته :) چهره ی تو مِهر و معصومیتی داره که تو کمتر دختری پیدا میشه 
ناشناس
۱۱ خرداد ۹۶ , ۱۸:۵۸
تا حالا تو هیچ وبی نظر نذاشتم ولی الان لازم میدونم نظرمو بگم..با اجازه
خب اول از همه بگم که من پسرم..تقریبا قدم کوتاهه فکر کنم 173 یا  174 باشه...لاغر هم هستم وزنم 60 هست..برا یه مرد این چیزا خیلی مهم تره چون مردا به قوی هیکل بودن و خوش استیل بودن معروفن ولی خانم ها بیشتر به صورت زیبا..البته از این حرف من سو برداشت نشه من قصد بی احترامی ندارم..یه مدت خیلی ناراحت بودم و مدام خودمو با بقیه مقایسه میکردم و حسرت میخوردم..شاید سه چهار سال اینجوری بودم..به هر کسی میرسیدم اول از همه قد و هیکل طرفو با خودم مقایسه میکردم و حسرت میخوردم..ولی یه روز نشستم با خودم فکر کردم تهش که چی؟! ما مگه چن سال زنده ایم که بخوایم در مورد اینجور مسایل بی مورد خودمونو ناراحت کنیم؟ یکی قد بلند یکی قد کوتاه یکی چاق یکی لاغر و... این چیزا اصلا مهم نیس..دیدگاهتو نسبت به این قضیه عوض کن..نسبت حرف دیگران هم بی تفاوت باش حرف بقیه به اندازه کاه هم نباید برات ارزش داشته باشه..موفق باشی

پاسخ :

مرسی از حضورتون
حرفتون کاملا درسته زندگی کوتاه تر از اونیه که بخوایم بخاطر حرف و قضاوت دیگران خودمون رو اذیت کنیم و هرکسی اونقدر ویژگی های مثبت اخلاقی و ظاهری داره که ضعف هاشو بپوشونه و اگه کسی اونا رو برجسته تر نمی کنه و فقط روی ضعف ها کلیک می کنه یا داره حسادت می کنه یا اذیت کردن دیگران شاد میشه که به نظر من آدم باید همچین آدمایی رو شناسایی کنه و کمتر باهاشون برخورد داشته باشه چون سراسر انرژی منفی هستن و عمدا یا غیر عمد با حرفاشون آزرده و روانم بهم می ریزه اگه این مقایسه های ظاهری در جامعه کم بشه اونوقت ما هم کمتر خودمونو با بقیه مقایسه می کنیم و از کودکی یاد می گیریم هر جوری که هستیم خودمونو دوست داشته باشیم 
شما هم موفق باشین :) 
توتو
۱۲ خرداد ۹۶ , ۱۴:۲۹
آخیش این کامنتا رو باز کردی حس لال ها رو داشتم.
میگما منو تو رو ترکیب کنن عجب جیگری میشه ها:))حیف که حوصله وب ندارم وگرنه منم از این پستا میذاشتم.
والامن چشام یه کوچولو ریزه ولی به خاطر بلندی و فر بودن مژه هام زیاد فحش میخورم.ولی خوب چشم بادومی ام دیگه:))با مماخ محترم هم مشکل دارم بزرگه به نظرم ملت میگن بهم میاد ولی هنوز خودم نپذیرفتمش.عملش میکنم اینو:))قدمم168عه وزنمم تازگی56شده.دیگه چی بگم؟؟عاقا پوستمم بین سفید و زرده نمیدونم میفهمی چه رنگیه یا نه.ولی خوب همه میگن قیافم نمکی و دوس داشتنیه منم خودمو دوس دارم حرف دیگرانم به درک:))

پاسخ :

خودمم دلم واسه کامنتاتون تنگ شده بود 😄
اگه همه میگن بهت میاد که پس خوبه چرا می خوای عملش کنی؟ قدو وزنت خیلی خوب و متناسبن به نظرم، من به رنگ پوست های بین سفید و زرد میگم سفیدِ مایل به کرمی! الان تو سفید مایل به کرمی هستی آیا؟؟؟ الان که با این توصیفات دارم تصورت می کنم می بینم همینجوری هم جیگر هستی :)))) حرف دیگرانم به درک 😊
شهرام
۱۲ خرداد ۹۶ , ۱۴:۴۳
سلام.شجاعت خوبی داری در نوشتن!این یه شجاعت!هست!حالا شانس که تعریف و تمجید دوستات هست.اولا عمه شما مشکل داشته.بیشتر عمه ها دوست داره برادر زاده هستن!دوما درست حدس زیدی حرفای کودکی ورت اثر داشته!دخترا ی کوتاه تر بسیبار کوتاه تر تو حتی با چهره معمولی شوهر دارنو هزار تا خواستگار
فامیل من قدش هم قد توئه کلی خو.استگار داره چون هم تحصلات داره هم ظاهرش قشنگه
یه سری ها ممکنه قد داشته باشن ظاهر نه!یه سری همه لحظا خوبن فقر دارن مالی و معنوی و اخلاقی خلاصه هر کس در کنار هر عیبی یه جسن داره.ولی کوتاهی قد برای زنان عیب نیست.برای مردان هم عیب نیست فقط موقعیتشون رو تا حدی کم رنگ میکنه.کوتاه قدا باهوش تر جذاب تر و معمولا موفق ترن!قد بلندا به دلیل اعتماد به نفس کاذب ممکنه موفق نباشن!من هرچی دوست کوتاه قد داشتم موفق بوده
سبزگی و سیاهی تو کل دنیا زیاده.چیز خاص نیست.
سبزه ها میل جنصی بیشتر دارن.زودتر بالغ میشن.
گندمی با سبزه فرق داره تا حدی سیاه همکه جداس.خیلی از مدا دنبال زن سبزه هستند این چیزا سلیقه ای!شاید در محل ومنطقه زندگی شما یا تو فامیل سفید بودن یه حسنه!اما همه جانیست!

پاسخ :

بله موافقم حرف های کودکی روی من اثر زیادی داشته متاسفانه، من از همون بچگی هم بخاطر فعالیت هام و موفقیتام همیشه مورد توجه بقیه بودم و میدونم که احترام واقعی برای ظاهر و قیافه نیست بلکه بخاطر شخصیته 
یاسمین زهرا غریب
۱۲ خرداد ۹۶ , ۱۵:۵۳
فاطمه؟؟؟؟؟
تو دنیایی داری که من حسرت داشتنش رو دارم دخترررم.
کاش الان سرم درد نمیکرد.تک تک اخلاقات رو میگفتم تا بدونی چقدر نازی.

تو بزرگترین هدیه خوب خدایی برای من.
من اصلا تورو زشت یا سیاه نمیدونم.چون اخلاقت نمیزاره عزیزم

پاسخ :

نظر لطفته یاسمین جانم :) 
منم تو رو همیشه یه هدیه میدونم
بمونی برام یاسمین :) 
می نآ
۱۲ خرداد ۹۶ , ۱۶:۵۰
یاالله (: 
منم کامنت بزارم برااین پستتون؟😅

پاسخ :

بله، بفرمایید 😄
بوف کور
۱۳ خرداد ۹۶ , ۰۰:۵۸
هرکسی یه جور حسرت داره! قدبلندها دوست دارن کوتاه باشن و کوتاه ها بلند!
من قدم ۱۷۴ و وزنم اخیرا ۷۸...از بچیگیم هیکلی بودم و آخر کلاس جام بود..و وقتی جهشی خوندم هیچکس باورش نمیشد من همسن هم کلاسی هام نیستم و دوسال کوچولوترم! همیشه تو چشم بودم تو همه جا و این اصلا خوب نیست:(
بابت قدم هم خدا رو شکر ولی حسرت کفش پاشنه دار به دلم مونده...و یه موضوع دیگه به قول یکی از دوستام من شوهر گیرم نمیاد انقدر درازم...شما این مزیت هم داری خوبه دیگه..از شما چه پنهون از هرکسم خوش اومد یه ۵-۶ سانت ازم کوتاه تر بود در لحظه شکست عشقی خوردم...خخخ...صرفا جهت شوخی:)

پاسخ :

دقیقا، ما حسرت چیزایی که نداریمو می خوریم درصورتیکه داشته هامون آرزوی بقیه ست! 
😁😁😁😁😁خط آخر عالی بود، لایک :)))) 
شهرام
۱۳ خرداد ۹۶ , ۰۴:۳۹
خانم بوفکور قد شما بلنده.بلند تر شما هم هست همه هم شوهر میکنن.الن نسل های اقایون رو به درشتی وقد بلندی میره تا 190وبیشتر

پاسخ :

دغدغه ی اصلی همه که ازدواج نیست آقای شهرام 
اگه به کامنتشون دقت می کردین متوجه می شدین ایشون یکی دو خط آخر رو بیشتر من باب مزاح نوشته بودن نه اینکه دغدغه ی اصلیشون این باشه 
ببخشید که من به جای ایشون جواب دادم اگه خودشون نظرشون غیر از این بود و کامنت گذاشتن تایید می کنم
بوف کور
۱۳ خرداد ۹۶ , ۰۸:۳۷
بله دقیقا منظورم شوخی بود! من به تنها چیزی که فکر نمیکنم ازدواجه! بعد به نقل از دوستم گفتم که منو مسخره میکرد! و واقعا هم از احلاق هرکی خوشم اومد خیل ی کوتاه بود خیلی:دی منظورم این بود خانم تسنیم قدش محدودش نمیکنه برای ازدواج..و شما که توی کامنت خصوصی که برام گذاشتین گفتین پسر ١٩٠ هم بله هست پسردایی و پسرخاله های خودم ١٩٠ داییم ٢١٠ و پدربزرگم خدا بیامرز هم همین حدود بود و قد من هم ارثی عه! اما اینا کلا منظورمن نبو.دن..دلیل نمیشه از یک حرف مسخره و لحن بیانی که با طنز آمیخته شده اینطوری برداشت سوء داشته باشید...آقای شهرام:/

پاسخ :

:) 
می نآ
۱۳ خرداد ۹۶ , ۱۰:۳۹
خب..باشه ( :
قیافه ی منوکه دیدین پس خودتون اگه زحمتی نیست آنالیزکنین بگین😅باتموم جزئیات وموبه مو😅
اول ازهمه قدتونوبگم که خیلییییی هم بهتون میادوقیافتون به قدری دوست داشتنی هستش که قدتون به چشم نمیاد!واصلاچه بهترکه قدتون همینه آخه روایت داریم دختربایدقدکوتاه باشه توبغل جاشه😅😂بنده خودمم هم ازنظرقیافه هم قد به قدری مینی میزنم که فک میکنن هفتم هشتم میخونم/: حالاچارساعت بایدانواع اقسام قسم هاروبخورم که عاقاااااباورکن من کنکوریم/:
حالاشباهتی که به کره ای هادارم هم بماندکه چه ماجراهایی داریم سراین قضیه -_- ماجرامیگما!!!
یه موضوع دیگه هم اینکه من همیشه میگم قلب آدم بایدخوشگل باشه نه قیافش (: این جمله خیلی حرفاداره هاااااا ... قلب آدم خوشگل باشه.... قلبش💙 : )
واماقیافتون ( : آبجی جان قیافه ی شماخیلیییی هم دوست داشتنیه ..بینیتون به صورتتون میاد..لباتون ریزه میزه وخوش فرم( مدیونین اگه فک کنین چون لبای خودمم ریزه میزه س اینومیگم😂)..ابروهاتون که دیگه هیچچچچ همه روزخمی کرده *: D: چشاتونم که میگن سگ داره ( : خلاصه قیافه وقدتون هیچ کم وکاستی نداره😊
این مردم دهنشون هیچ وقت بسته نمیشه!براهرچیزی هرموضوعی یه حرفی دارن!هیچ وقت نزاریدحرفاشون روتون تاثیربزاره هیچ وقت!البته میدونم شماهمه ی اینارو میدونین ولی خواستم جملات قصار رویادآوری کنم😂
منم باهاتون موافقم که هیج وقت سمت عمل زیبایی نمیرم!حتی شده عمل کوچیکی مثل عمل بینی (ازبس همه عمل میکنن دیگه الان عادی شده عمل ساده ای به حساب میاد مث اینکه بری آمپول بزنی بیای😐)!البته همه بهم میگن که بینی من نیازی به عمل نداره!من قضاوت رومیزام دراختیارشمافاطمه جان😁لب پروتزی هم که دیگه هیچی!/: هرکی میخوادرژیم بگیره بنظرم یه لب پروتزی بشینه کنارش موقع غذا...وقتی میخوادغذابخوره به لبای اون نگاکنه تضمینی اشتهاش به صفرمیرسه !😐😕
+چقدرمن پراکنده صحبت کردم!خیلی وقته کامنت نزاشتم یادم رفته چجوری کامنت بزارم😕😅

پاسخ :

تو رو که قبلا آنالیز کردم و به خودتم گفتم 😊
اوه اوه چه تعبیری 😁 تو واقعا بیبی فیسی مینا منم اگه نمی شناختمت همین فکرو می کردم 😃
اتفاقا من زمانیکه یانگوم و جومونگ میدیدم دوست داشتم شبیه کره ای ها باشم بعد متوجه شدم که اصلا به صورتم نمی خوره دیگه بیخیالش شدم :))) ولی به تو میاد بانمکت کرده
بله خوش قلب بودن واقعا بهتر از خوش قیافه بودنه منم اینو قبول دارم :) 
مرسی عزیزم نظر لطفته مینا جان 😘
خخخخخ چشم حتما مرسی بابت یادآوری جملات قصار 😁
نه عملش نکنیا بینیت واقعا خوبه
مرسی از وقتی که بابت کامنت گذاشتی مینا جان، خوش حال شدم کامتتو دیدم وروجک 😊
توتو
۱۳ خرداد ۹۶ , ۱۲:۵۹
میدونی زیادی از خودم تعریف کردم که به مستر بگی منو بپسنده:))
صورتم داغون شده تو این دوسال.3-4خال ریز تو صورتم دارم با یه عالمه جای جوشکهاز بس کندمشون سیاه شدن.بینیمم بزرگه ها ولی میگن میاد بهت هرچند تیکه هم زیاد شنیدم که برو عملش کن.پوستمم فک کنمهمون کرمیه که میگی مایل به زرد البته.خلاصه هیچوقت جزو خوشگلا نبودم همیشه معمولی بودم هیچکس تا حالا بهم نگفته که خیلی خوشگلم ولی تا دلت بخواد بهم گفتن که وش اخلاق و بانمکو دوس داشتنیم:))منم راضیم دیگه:)) 

پاسخ :

مستر چرا؟ اول خواهر مستر باید بپسنده :))) 
اخلاقت که مشخصه خیلی خوبه شیطون و بانمک هم هستی، بابا نگران قیافه ات نباش من خودم تو دو سال اخیر 180درجه تغییر کردم :)) 
می نآ
۱۴ خرداد ۹۶ , ۰۳:۳۸
مسترو شوهرش دادین رفت؟ ): 
توباقلب ویرانه ی من چه کردی؟ ببین عشق دیوانه ی من چه کردی؟😢😢😢


پاسخ :

عخی :(😢
می نآ
۱۴ خرداد ۹۶ , ۰۳:۵۸
مرسی عزیزم شمالطف دارین *: ( : 

پاسخ :

فدات:) 
سایه
۱۹ خرداد ۹۶ , ۱۴:۱۶
از موهای پرپشت منم خبری نیست...:((((((

پاسخ :

غم بزرگیه :((((((((((
شیدا
۲۴ خرداد ۹۶ , ۱۱:۱۵
من زیاد تو فکر قیافه و زیبایی نبودم ....تو راهنمایی فهمیدم اندام خوبی دارم وقتی دخترا پالتو های نوشونو میاوردن من بپوشم ببینن تن من چجوریه....و تو دبیرستان اسم مستعار من شد عروسک فهمیدم قیافمم خوبه....از اونجا که زیاد با کسی صمیمی نمیشدم و همیشه از هم کلاسیام فاصله میگرفتم یکشون بهم گفت که چرا اینقد کلاس میزاری فک میکنی خوشگلی اصلا قشنگ نیستی،فلانی هم ازت خوشگلتره.....فهمیدم  که نباید حرفای بقیه رو جدی گرفت چه ازت تعریف کنند چه تخریبت کنن

پاسخ :

اوهوم درسته 
سلیقه ها خیلی متفاوته، لازم نیست خودمونو بخاطر طرز فکر بقیه نسبت به خودمون ناراحت کنیم 
راستی مرسی از حضورت :) 
x
۲۵ خرداد ۹۶ , ۲۳:۴۰
اصلا بابت قدت نگران نباش
ادم ها هر چی داشته باشن ازش ناراضی هستن
‌من قدم نسبتا بلنده ..... از خیلی از هم جنس هام بلندتر ٬ قدم رو دوست دارم ولی گاهی میگم کاش متوسط بود ! من تو شهری زندگی می کنم که ۸۰٪ اقایون و پسرهاش که رشد قدشون تکمیل شده ٬ از من کوتاهتر به نظر میان :||

پاسخ :

دیگه الان یه مدته سعی می کنم بابتش نگران نباشم 
من قدم تو نوه های خانواده ی پدری و مادری از همه کوتاه تره :|:(
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
درباره من
بالاخره یک‌روز از خواب بیدار می‌شوم و می‌بینم مرده‌ ام، و درحالی‌که آفتاب بر پرده‌های اتاق کارم می‌رقصد و هنوز کسی از مرگم باخبر نشده، دست‌نوشته‌هایم از من می‌پرسند: «ما چه خواهیم شد؟»

حسین رسول‌زاده
.
.
گلاویژ نام ستاره‌‌ای‌ ست که در شب‌های تابستان نمایان می‌شود؛ ستاره‌ی سهیل.
برای ناخدای آب‌های آبیِ قصّه‌ها. تصویر هدر از Christine Bell | پایه‌ی اصلی قالب: عرفان